Orientering til alle havelejere

Praktiske oplysninger

Trailer

Foreningen har to trailere, der kan lejes af medlemmerne for 10,00 kr. i timen eller 50,00 kr. for en hel dag.

Kontaktpersoner vedr. leje af trailerne er:
Ove Krämer: Have nr. 36. tlf. 22 41 36 04

Jørgen Laursen: Have nr. 109. tlf. 24 40 00 17 Ring! - SMS’er besvares ikke

Haveforeningen har følgende ting, der kan lånes:

10 klapborde

72 klapstole

1 vertikalskærer

1 motorjordbor

1 bosch-hammer

Udlånes kun til brug i Haveforeningen og på eget ansvar.

Der dækkes selv for erstatning/rep. af ting der går i stykker.

Aftaler omkring booking, afhentning og aflevering sker ved henvendelse til:

Poul Erik (have 98) 93 85 07 85 eller Ane (have 66) 30 29 54 30

Udlån

Ny Havelåge?

Havelåger tegnes og fremstilles efter mål.
Henvendelse have 61 Poul Mørk eller

Poul.moerk@gmail.com

Træer fældes og fjernes

Carsten Neergaard,
Højlyngen 2, tlf. 30 54 00 56

Nedskæring af hække og træfældning

Lars Henriksen,
Forsythiavej 80, tlf. 23 20 24 40

Rottebekæmpelse

Oplever du problemer med rotter, er det rimelig simpelt at få hjælp af Århus kommune til rottebekæmpelse. Du kan anmelde rotter på dette link: https://www.aarhus.dk/borger/bolig-byggeri-og-miljoe/for-grundejere/skadedyr-og-uoenskede-planter/rottebekaempelse/

Der er erfaringer med, at haveforeningens adresse kun kan indtastes, hvis I tilgår linket på tablet eller computer (ikke mobil). Der kommer en rottebekæmper ud en dag, som I har aftalt, og undersøger problemet nærmere. Ofte sætter han en fælde op, som du selv kan genlade. Det er ganske gratis. Desuden hjælper det, hvis man ikke stiller fyldte skraldeposer udenfor. Jo flere havelejere, der gør noget ved problemet, jo større sansynlighed er der for, at vi kan komme rotterne til livs, så lad os hjælpe hinanden!

Affald

Affaldscontainere der er opstillet på pladsen, er kun til køkkenaffald. Der er også batteri-, glas- og pap/papir- containere.

Henstilling af affald, må IKKE ske på/ved parkeringspladsen.

Bestil gratis afhentning af storskrald: mandag til fredag kl. 8-15 på tlf. 89 40 16 00.

Har I storskrald, må det henstilles på pladsen ved siden af skraldespandene, tidligst dagen før det bliver hentet. Husk tydeligt navn, havens nummer og afhentningstidspunkt.

I forbindelse med forskønnelsesdage sørger bestyrelsen for containere til haveaffald, som foreningens medlemmer frit kan benytte

Genbrugsstationer

Risskov Lystrupvej 190 Viby J Eskelundvej 13 Lisbjerg Ølstedvej 38 Brabrand Sintrupvej 57

Husk! kun gennemsigtige affaldsposer (ingen sorte sække)

NB. Der må ikke være husholdningsaffald i poserne. Åbningstider:
mandag til fredag kl. 07 til 18 Lørdag, søndag og helligdage kl. 10 til 17

chhf-plan.jpg

Parkering

Det er ikke tilladt at parkere ved haverne. Af sikkerhedshensyn skal der altid være plads til udrykningskøretøjer på havegangene.
Af og pålæsning er dog tilladt.

Der er parking på p-pladsen, ved broen og ved Aarhus Vand.

Udrykningskøretøj

Er uheldet ude er det vigtigt, at du giver brandvæsenet, ambulancen eller politiet din rigtige adresse. Det betyder, at du skal huske at sige Haveforeningen Charlottehøj, Slotslyngen, derefter vejnavn og nummer, 8210 Århus

Indbrud

Bestyrelsen har et tæt samarbejde med politiet og derfor er det vigtigt, at alle indbrud, hærværk osv. meldes til politiet. Anmeldelse kan ske til politiet på 114 eller mail ojyl@politi.dk.

Bestyrelsen vil også gerne høre om det, så vi kan dokumentere hændelserne og føre
statistik. Giv besked på charlottehoejen@gmail.com eller i
postkassen på skurvognen på parkeringspladsen.

Vandaflæsning

I starten af april kommer en repræsentant fra bestyrelsen og nogle hjælpere rundt og aflæser vand i alle haver. Den præcise dag bliver meldt ud i nyhedsmail.

Sprunget vandrør eller

rørarbejde

VVS-installatør, Flemming Sørensen tlf. 86 98 87 77
Hvis der er tale om brud på haveforeningens vandrør, så SKAL bestyrelsen kontaktes se kontaktoplysninger. Ringer du selv efter VVS-installatøren er det for egen regning.

Undgå frostskade

Når du lukker for vandet i målerbrønden, skal det ske på tryksiden af måleren. Hvis du har problemer med grundvandet/regnvandet så husk at lægge en sten oven på låget for at holde den på plads